A čo vy?



Motivácia…

slovo ktoré často skloňujem, nie len počas skúškového či cvičenia. :) 
Stále viac a viac si uvedomujem silu tohto slova. 



Ľudí/študentov by som zaradila do 2 skupín:

A, tí čo majú veľké vnútorné presvedčenie ísť si za svojim. 
Charakterizujem ich odhodlanosťou, vôľou, energiou, a oddanosťou.
To sú tie osoby ktoré nepotrebujú veľa motivácie, dokážu sa proste rozhodnúť a makať, makať, makať...

B, “flákači” …ktorí aj majú svoj sen, ale nevedia si ísť za ním, nedokážu len tak pohnúť zadkom, chýba im vôľa, a potrebujú veľa motivácie v podobe obrázkov, videí, čokolády alebo nákupov, skrátka niečo vrámci odmeny...(“naučím sa tento odstavec a zjem cukrík”, je vám to známe? :)).

Dlho som sa zaraďovala do skupiny B... Rozmýšľam, čím to je? Je to lenivosť? Nedostatok vnútornej vôle? 

Alebo ten SEN nie je hodný toľkej driny? Tak to potom nie je až taký veľký sen, hm?

Čo sa týka štúdia, mám vo svojom okolí rôzne typy osôb, niekto ani nevie prečo daný odbor študuje, ďalšiemu ide len o titul, ďalší človek je makač, ale aj tak nechce vykonávať dané povolanie...

  Čím ďalej tým si viac uvedomujem že študujem niečo, čo je vlastne môj pracovný sen.  



A čím prichádza vyše pracovných skúseností, zážitkov či ponaučení, tým si vyše vstupujem do svedomia a vravím sama sebe že TERAZ je ten najvyšší čas makať, zmeniť zaužívané, a vytrvalo pracovať na SNE! Tu nejde o to, že je "nový začiatok" alebo skúšky ktoré treba zdolať...Ide o čas, o ten premrhaný, neefektívne využitý.

 Hlavne ide o ŠANCU ktorá mi bola poskytnutá.
( viem, dnes môže študovať naozaj každý, sociálne štipká a pod..ale..)

Treba brať všetkými 10-timi, príležitosti, ktoré sú nám poskytnuté.  A mali by sme byť vďační aj za to "nasmerovanie" či uvedomenie si že "tudy cesta nevede" ...alebo naopak

 toto je tá cesta ktorou sa chcem vydať! 

Mám v sebe vyše vôle ako po minulé roky, ale s úsmevom Vám píšem že motiváciu musím mať, a  tieto motivačné obrázky si vždy rada pozriem a uložím na horšie časy :) 

A ako to máte vy? Ste flákač? Študujete/robíte čo Vás baví a chcete to robiť v budúcnosti? 
Držím Vám palce, aby ste našli svoju cestu!


Môj obľúbený



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

25 komentárov:

  1. Pěkný článek, konečně jiné téma než kosmetika :-) Patřím do skupiny B, potřebuju se stále něčím odměňovat. Školu už mám za sebou a bohužel to bylo trochu mimo. Jenže v době, kdy jsem se rozhodovala co studovat jsem ještě nevěděla, co je můj životní sen. Teď to vím a pořád mám výmluvy, proč na něm nepracovat. Tak co se mnou?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) fúúh, tak to neviem :)) ale snáď to človek tak nejako cíti, kedy je ten správny čas, držím palce!

      Odstrániť
  2. ked som chodila do školy som bola možno skupina A stale som sa snažila učila ale proste mi to tak nešlo ako niekomu čo si to dva krat prečítal a vedel to.. teraz je to viacej asi B ale zase až taký flákač nie som nemám nejaké vytičene ciele ale keď raz niečo chcem tak to aj tak spravím a dokončím. Ten posledný citát ma zaujal asi najviac je to veľká pravda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. čo sa týka toho cukríka ja som si ho vždy dala pri učení mala som pocit že mi to viacej ide do hlavy to učivo:-D a ti študenti proste niekedy ani nechápem načo to študujú keď to pre nich nemá žiadný význam. Môj priateľ nedokončil strednú školu a stále sa ho pýtam či by ju nechcel dokončiť lebo viem že on na to má ..ale vždy mi odpovie že nemá čas a nechcelo by sa mu :-( Proste tí čo chodili do školy a tlačili si tie veci do hlavy a nešlo im to chceli to dokončiť aj sa im to podarilo z odretými ušami, a tí čo na to mali že nebol ani mesiac v škole a po mesiaci sa tam objavil a vedel na matike všetko a pritom nedokončil školu je naozaj nespravodlivé a škoda:-(

      Odstrániť
    2. to máš úplnu pravdu, je škoda, že tí čo majú obrovský potenciál, kašlú na to. Tiež mám doma šikovného chlapa, ale na výšku sa mu nechcelo :) ale možno niekedy príde chvíľa a budú chcieť doplniť svoje vzdelanie :)) ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
  3. Myslím si,že jsem něco mezi A-B. Podle mé vůle.Myslím si,že motivace je v životě,aspoň v mém,velmi důležitá k plnění svých cílů.Čím více studuji uvědomuju si,jak to budu vše jednou potřebovat a tak jsem si dala takovou menší motivaci i v učení.Krásný članek a rozhodně přínosný! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak, vidím že nie som sama :) a ďakujem za pozitívny ohlas k článku !

      Odstrániť
  4. Naprosto dokonalý článek. Upřímně nevím přesně kam bych se zařadila. Když se rozhodnu, že něco udělám, tak to udělám. Jediný problém mám u cvičení a to ten, že mě to šíleně nebaví a tak donutit se k tomu, mi kolikrát opravdu trvá dlouho a musím k tomu sebrat veškerou energii, když už se však donutím, tak už to není tak strašné a chvílemi mě to začíná i bavit. Je to všechno o vůli. Opravdu skvělý článek!

    SweetElis

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. poznám to! Mňa to tiež nebaví, ale motivuje ma k tomu chlap, pomáha mi, no a občas pomôže reálny obraz v zrkadle :D alebo ma teší si kúpiť veci na cvičenie :) to je henď radosť ísť cvičiť v nových legínach :D ale presne tak , vôla, vôla, vôla.. Ďakujem za pekné slová, som rada že sa článok páčil :)

      Odstrániť
  5. MOtivačný citáty mám naozaj veľmi rada. Momentálne mám motivačný školský diár a neviem si ho vynachváliť. Aj keď, ak mám pravdu povedať, nestíham alebo sa mi nechce robiť všetko to, čo tam je napísané. V každom prípade to človeku dodá energiu

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Skvelý článok!! :) Motivačné citáty sú v momentálnej dobe pre mňa veľmi dôležité :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja som niekde medzi, studovala som co ma bavi aj nie. Len momentalne pracujem tam, kde ma to nebavi...ale azda sa to zmeni.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja som takisto niekde medzi - záleží od toho, čo sa vôbec učím :D
    A držím palce, nech sa ti aj napriek všetkému podarí splniť si všetky sny ♥
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Co studuješ (smím-li se zeptat) ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. učiteľstvo :)) ..možno až príliš velký pozitivzmus,skrz nie zrovna dobré platobné podmienky :D

      Odstrániť
  10. Jé, tak to je fajn, vidět, že někdo studuje i za nějakým účelem (s tím, že pak bude mít dream job) než za získáním titulu. je to hezké, tak ti přeju, ať ti to vydrží. :) Já osobně si myslím, že nepatřím ani do jedné skupiny. Já jsem něco jako C :D Němám, žádnou vekou motivaci, nejsem šprt a ani nemám čas na flákání, jen si vše rozvrhuji vše dostatečně dopředu, mám plán, vše rozpočítané, co se jak mám učit a atd. Ale jen z toho důvodu, abych to nehodila na poslední chvíli a měla pak klid :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem ! :) to ti závidím! Ja si aj rozplánujem, ale neviem sa 100percente toho držať :) :/ vôla..vôla..vôla :D

      Odstrániť
  11. já se právě potýkám s takovýmhle problémem, snažím se i zjistit, co vlastně od života chci, není to lehké, motivace...k práci, k životu...ale vždyť to znáte
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. súhlasím, a poznám. Nieje ľahké zistiť čo človek chce,..ale niekedy pomôže aj keď zistí čo nechce, aj to je posun :) Držím palce ! :)

      Odstrániť
  12. Ehm, radím sa asi k flákačom. Učenie je popretkávané samou prokrastináciou! Ale zase do cvičenia ma nemusí nikto nútiť (hlavne, keď je všetko lepšie ako učenie), ale zase moja strava je hrozná a tam mi žiadna motivácia nepomáha. Proste milujem aj nezdravé jedlá a niekedy si proste nedokážem pomôcť aj keď viem, že keď k cvičeniu pridám tú zdravú stravu, bude to už úplne perfektné. Do leta sa to snáď zlepší! Ja sa zlepším! :D Musím si to hovoriť, to mi najviac pomáha :) Joj, no jednoducho super článok, viac takých!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. ďakujem za pochvalu... Prokrastinácia..to poznám veľmi dobre :D s tou stravou to mám podobné, teším sa keď už budem ja "šef" v kuchyni, no ešte nejaký ten mesiac musím počkať..tebe držím palce!

    OdpovedaťOdstrániť